MAESTRO (Bradley Cooper)

HMAESTRO_posteret is 1946 wanneer de paden van dirigent Leonard ‘Lenny’ Bernstein en de Chileense actrice Felicia Montealegre Cohn elkaar voor het eerst kruisen.

Meteen ontstaat een bijna onvermijdelijke relatie, want haar enthousiasme en gevatheid vullen zijn tomeloze passie en energie perfect aan.
Maar hoe perfect hun relatie van de buitenkant ook lijkt, al snel ontdekt ze dat Bernstein een verborgen kant heeft…

Bradley Cooper (‘Silver Linings Playbook’, ‘Licorice Pizza‘, ‘American Hustle‘…) heeft blijkbaar geen enkel probleem met het combineren van allerlei rollen – en dan bedoelen we

niet alleen filmrollen, want hij is de afgelopen jaren zowel als acteur, als regisseur én als producer voor een Oscar genomineerd, negen keer in totaal.

Voor het – jawel – meesterlijke ‘MAESTRO’ was Cooper zowel regisseur, hoofdrolspeler, producer en co-scenarist (hij zorgde naar verluidt ook voor de broodjes op de set), maar
tóch is het Carey Mulligan (‘Promising Young Woman‘) die de film steelt, met haar fenomenale vertolking van Bernsteins echtgenote Felicia.

Een meeslepend verhaal met briljante vertolkingen en grootse muziek, prachtig in beeld gebracht door meester-cameraman Matthew Libatique: er is geen énkele reden om
deze film te missen.

MAESTRO
Regie: Bradley Cooper
USA 2023, 129 min.

Vertoning:
DINSDAG 27 FEBRUARI om 20u35 

De pers over ‘MAESTRO':

‘Bradley Cooper is grandioos in deze prachtfilm’ (★★★★) - Humo
https://www.humo.be/tv/bradley-cooper-is-grandioos-als-leonard-bernstein-in-de-prachtfilm-maestro~b317f759/

‘In a step up in terms of ambition and bravura, Cooper directs with a gusto and showmanship to match that of Bernstein at his most fevered and ecstatic.’ (★★★★)
– The Guardian

‘Make no mistake, this is Mulligan’s movie: she deservedly gets top billing). and it’s possibly her best performance.’ (★★★★) – Empire

Bekijk de review van Peter Bradshaw (The Guardian):

‘Bradley Cooper is not only a chameleon, fully embodying Bernstein and his restless genius whilst never striking a false note, but a truly gifted filmmaker.’ – Rolling Stone